piątek, 2 sierpnia 2019

Czy moje teorie co do 3. sezonu "Stranger Things" się sprawdziły? [SIS]


Hej, hej! Dzisiaj nadszedł ten moment, kiedy sprawdzę czy moje teorie i oczekiwania co do 3. sezonu się sprawdził i prawdę mówiąc już pewnie większość zapomniałam, więc ciekawie będzie do nich wrócić po kilku miesiącach (i po nowym sezonie oczywiście XD).

1. El i Max
Już kiedyś o tym pisałam, ale bardzo liczę na to, że w nowym sezonie te 2 dziewczyny zostaną przyjaciółkami. Podobno Millie i Sadie się bardzo dobrze dogadują, więc warto by wykorzystać tę dynamikę na ekranie. 

Tutaj miałam rację, bo rzeczywiście dużą część tego sezonu stanowiła przyjaźń tych dwóch bohaterek. Sceny, w których są razem na zakupach i w domu El były jednymi z fajniejszych i miło było zobaczyć, jak El odkrywa samą siebie. I co fani, którzy nie lubili Max w poprzednim sezonie, łyso Wam teraz?! Mówiłam, że Max jest spoko.

2. Powrót Barb
Będę to powtarzać do upadłego, ale chcę żeby Barb wróciła w formie potwora. Mogłaby być takim bossem sezonu albo czymś w tym stylu. Uważam, że walka Nancy z Barb w formie potwora byłaby traumatyczna dla Nancy i wpłynęłaby na jej postać, a ja lubię postacie po przejściach.

 Tutaj moja wizja poniekąd się spełniła, bo może nie dostałam Barb jako potwora, ale Billy i inni zakażeni byli pod kontrolą Mind Flyera, czyli miałam nosa mówiąc o tym od 2k16. No i Max brała udział w niejednej walce z Billy'm gdy był zakażony, tyle że tutaj to nie miało takiego wydźwięku, bo w poprzednim sezonie prawie mu zmiażdżyła jajca.
 via

3. "Kids" na początku
Pierwsze dwa sezonu zaczęły się od Kids i chcę żeby trzeci sezon również otwierał ten utwór, bo go uwielbiam i jak tak się nie stanie, to się pogniewam. 

 Tu nie miałam racji, bo ani się nie zaczęło (nie wliczam tych scenek przed intrem w pierwszym odcinku XD) od dzieciaków (tylko od Eleven i Mike'a), ani od Kids tylko od jakiejś piosenki. Jestem podwójnie zła, bo nie dość, że mój ulubiony motyw nie otwierał sezonu, to jeszcze nie było żadnej sceny z chłopakami, w której byłby wykorzystany, tylko pojawił się w formie zmienionej wersji jak rozkładali Cerebro. Może to miało na celu ukazać, że już nie są dziećmi i że ich przyjaźń zaczyna słabnąć, ale mimo wszystko szkoda.
via
4. Billy i pani Wheeler
Okej, jak wiem, że to zły pomysł, ale myślę, że mogłaby by się zrobić niezła beka, gdyby pani Wheeler zaczęła kręcić z Billie'm. I nienawidzę shipu Billy x Steve, więc jeśli twórcy sparują Billy'ego z panią Wheeler, to przynajmniej będę miała pewność, że nie będzie ze Stevem.
 Zacznijmy od tego, że nie rozumiem dlaczego ludzie są tak oburzeni na ten wątek. Billy ma 18 lat (byłam pewna, że 19, ale i tak 18 to Indianie wiek pełnoletności), więc jest dorosły i może robić co chce, tak samo jak pani Wheeler, która co prawda ma męża, ale dobrze wiemy, że się przy nim marnuje i jej się nudzi w życiu. Nie czaję czemu ludzie uwielbiają Billy'ego i doszukują się jakichś podtekstów LGBT z jego strony i nie olewają to, że to co on robi jest złe, bo go widzą ze Stevem w jakimś toksycznym związku, ale perspektywa relacji Billy'ego i pani Wheeler jest dla nich jakaś odrażająca, bo to niby pani Wheeler jest creepy. Ech, chyba będę musiała zrobić post o Billy'm XD
via
5. Centrum handlowe
Nie tak, że jeden odcinek będzie miał tam miejsce i tyle, ale żeby się przewijał przez cały sezon i nie pogardziłabym jakąś walką właśnie w centrum. 

Tego chyba wszyscy oczekiwali i dokładnie to dostaliśmy. Starcourt było centrum wydarzeń i dostaliśmy nie jedną akcję, w tym ostatnią walkę tego sezonu.
via
6. Romanse Willa
Każdy z chłopaków miał już wątek miłosny oprócz Willa, więc jestem ciekawa co w tej materii wymyślą bracia Duffer. W pierwotnej wersji scenariusza Will nie wiedział jeszcze jaką miał orientację (czy coś w tym stylu) i myślę, że spoko by było, jakby pojawił się ten wątek nawet nie jako reprezentacja, tylko coś pasującego do Willa.

 Ten temat został jakby poruszony, ale nie rozwinięty. Była jedna scena, gdzie podczas kłótni Mike powiedział mu coś w stylu: "To nie moja wina, że nie podobają ci się dziewczyny" i Will wyglądał na dotkniętego i Mike mu powiedział, że nie chciał zabrzmieć jak dupek i to by było na tyle. Oprócz tego raz w rozmowie z Joyce powiedział coś w stylu, że nigdy się nie zakocha.
Dlatego jestem pewna, że jest gdzieś w LGBT, ale tak na 50% bym powiedziała, że jest gejem, a na 50%, że jest aromantyczny/aseksualny. Jeśli mam być szczera, perspektywa aromantycznego głównego bohatera jest dla mnie bardzo ciekawa, bo jeszcze się z czymś takim nie spotkałam, ale zobaczymy w kolejnym sezonie.
via
7. Nowy potwór
I niech to będzie dobry potwór, bo Mind Flyer mnie zawiódł, bo był jakiś taki bez wyrazu. Jasne, pewnie jakoś go rozwiną w 3. sezonie, ale jednak wciąż chcę fajnego pobocznego potwora. Dajcie mi porządną thessalhydrę i będę zadowolona.

 Sama nie wiem, czy uznać ludzi będących totalnie pod wpływem Mind Flyera jako nowego potwora, ale to poniekąd była nowość. Na pewno zachowywali się inaczej niż Will. I wątek samego Mind Flyera też został rozwinięty, ale twórcy robią to wszystko tak pobieżnie, że nie jestem zadowolona z tego, jak wykorzystują możliwości świata, który wykreowali.
via
8. Śmierć Jonathana
Ostatnio (czyli wtedy, kiedy pisałam ten post) przypadkiem wpadłam na ten post i po zapoznaniu się z nim, zgadzam się, że Jonathan powinien umrzeć i od teraz będę serio na to liczyć.

Tutaj nie miałam racji, bo akurat Jonathan przeżył i właściwie pasuje mi to, bo w tym sezonie mnie nie wkurzał. Postacią, która irytowała mnie niemiłosiernie był Hopper i Jim zginął (być może), więc jestem zadowolona.
via
  
9. Eleven w szkole
Na pewno nie jestem jedyną, która zastanawia się, jak Eleven poradzi sobie nie tylko z nauką, ale także w kontaktach towarzyskich. Spodziewam się tutaj dramy i tego, że ktoś odkryje jej tatuaż i zacznie węszyć. 

Tutaj absolutnie nie trafiłam, bo ten wątek nie został w ogóle poruszony. Co prawda akcja działa się w wakacje, ale i tak chciałabym wiedzieć jak wyglądało szkolne życie El jako Jane. Jestem trochę zła, że nie było nawet o tym mowa i El ani razie nie użyła Jane jako swojego imienia, gdzie przecież podczas rozmowy z Billy'm w domu Heather, przedstawienie się jako Jane byłoby fajną przykrywką.
via
  
10. Problemy w związku El i Mike'a
Dawać mi tu jakieś kłótnie i rzeczy tego typu, bo po tym co wydarzyło się w zeszłym sezonie, zaczęli mnie wkurzać i albo się coś zacznie z nimi dziać, co mnie zainteresuje, albo zostaną moją znienawidzoną parką.

Tutaj za to trafiłam w sedno, bo spora część tego sezonu opierała się właśnie na wątku związku El i Mike'a, związków ogólnie i indywidualności. Nie podobało mi się, że sezon zaczął się od ich całowania się, ale pod koniec mam wrażenie, że stali się zdrowszym związkiem, w którym nie są już od siebie tak zależni jak wcześniej. Ale to się dopiero przekonamy.
via

I na dzisiaj to tyle. Nie oznacza to jednak, że do premiery kolejnego sezonu będę siedzieć cicho, bo cóż... nie XD Już mam w planach co najmniej 2 posty, a zobaczę czy nie stworzę ich więcej. Nie wiem za to czy zrobię teorie do 3. sezonu, bo na razie raczej żadnych nie mam, ale może po jakiś materiałach promocyjnych czy czymś mi się odmieni XD

Ciao! ~ Lena

Dzisiejszym utworem posta jest... Intercontinental Bajers Solar/Białas, bo Interdimensional Byers, wybaczcie ale dla mnie to jest piosenka legenda XD

2 komentarze:

  1. Momenty z Max i El były świetne :D Dla mnie tam Billy mógł być panią Wheeler, mogłoby to być ciekawe. A strasznie nie lubię związku El i Mike'a. Głównie na początku, bo faktycznie później, chyba stali się mniej od siebie zależni i nie było to już takie męczące

    OdpowiedzUsuń