piątek, 17 stycznia 2020

O spoilerach słów kilka [PSYCHO KĄCIK]


 Hej, hej! Wyobrażacie sobie, że w momencie, kiedy pomyślałam sobie, że chyba skończyły mi się pomysły o czym pisać związanych z popkulturą, doznałam olśnienia i dotarło do mnie, że nigdy nie napisałam posta o spoilerach, które przecież są dużą częścią fandomów. Uwaga, będą spoilery! 😂

Czym są spoilery?
Spoiler to zdradzenie, co się wydarzy osobie, która się dopiero z czymś zapoznaje. Przykładem może być powiedzenie komuś, kto czyta Kamień Filozoficzny, że Dumbledore umrze w Księciu Półkrwi. Oczywiście ten termin nie dotyczy wyłącznie też książek, ale również i filmów, i gier, i musicali, i seriali i ogólnie wszystkiego, gdzie da się zdradzić fabułę. W większości są one postrzegane jako coś złego, czego należy unikać i jeśli ktoś Wam zrobi spoiler, to teoretycznie macie prawo się obrazić. Są jednak osoby, które lubią spoilery (w tym ja) i specjalnie ich szukają, bo wiedząc co się wydarzy, lepiej się bawią.

Zalety spoilerów
Przede wszystkim, gdy wiecie, co się wydarzy, ma się zupełnie inne spojrzenie. Zaczynacie zwracać uwagę na kompletnie inne rzeczy i zamiast skupiać się na myśleniu, jak to wszystko się skończy, można wyłapać więcej szczegółów i zwrócić uwagę na ukryte poszlaki. W ten sposób można się też dowiedzieć, co stanie się z bohaterami i przynajmniej wiadomo kto umrze i do kogo lepiej się nie przywiązywać (ale pewnie i tak się przywiążecie, bo takie już jest życie). 

Wady spoilerów
Myślę, że największą wadą spoilerów jest to, jak są znienawidzone. Jeśli zrobicie komuś kto nie znosi spoilerów spoiler, to możecie mieć niemały problem. Szczególnie widoczne to było przy premierze Avengers: Endgame, kiedy to NIKT NIE MIAŁ PRAWA zdradzić czegokolwiek, bo wiązało się to z wściekłością ludzi. Jak jakiś facet w Hong Kongu zaspoilerował ludziom czekającym w kolejce, by zobaczyć film, to został zaatakowany, a kiedy Bambam z GOT7 zrobił fanom spoiler spotkał się z takim backlashem, że aż ja o tym usłyszałam, chociaż akurat GOT7 nie słucham. A to tylko dwa przykłady.

 via

Co sądzę o spoilerach?
Uwielbiam je. Jeśli wie co się wydarzy w danej historii, poznawanie jej sprawia mi dużo większą radość i przywiązuję uwagę do szczegółów. Zazwyczaj celowo robię sobie spoilery, bo już się tak nauczyłam i rzadko zdarza mi się bym ich nie miała (jedynie wtedy, gdy oglądam serial/film zaraz po tym jak się pojawi, ale to naprawdę rzadkość). Moim zdaniem to ogromna szkoda, że ludzie mają czasami wręcz agresywne nastawienie, jeśli chodzi o spoilery, bo przecież to tylko informacje i w gruncie rzeczy nie są tak istotne, żeby atakować przez nie innych ludzi.


Wiem, że dawno nie było PSYCHO KĄCIKA, ale tak zwyczajnie wyszło. Zresztą wiecie pewnie dobrze, że posty z tej serii pojawiają się bez określonych odstępów czasowych. Na dzisiaj to wszystko z mojej strony ^^

Ciao! ~ Lena

 Dzisiejszym utworem posta jest... Flower Shower Hyuna.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz