piątek, 3 stycznia 2020

Moje ulubione kpopy 2k19 [MUZYKA]


Hej, hej! W zeszłym roku zrobiłam moją reakcję na najczęściej słuchane przeze mnie piosenki według Spotify i w tym roku postanowiłam przygotować kolejną listę. Jednak tym razem jest to zbiór moich ulubionych piosenek/albumów kpopowych (włącznie z Day6, którzy nie zaliczają się do kpopu tylko do krocka, ale musiałam ich tutaj jakoś wkręcić). Od razu ostrzegam, że będzie to stosunkowo długa lista i będzie się składać tylko z piosenek z 2k19, które są w języku koreańskim, czyli bez jpopu i cpopu XD

Day6 - Sweet Chaos
Zacznę od krocka, żeby mieć go z głowy i ta piosenka to piękno, cudo i nic nie oddaje chaosu lepiej niż ona, i Day6 nie mogli wybrać lepszej piosenki obrazującej entropii.

Taemin - całe WANT
 Nawet nie mam pojęcia, co mam napisać na temat tych mini-albumów, bo to Taemin i jest moim ub, i ten album to piękno.

Red Velvet - wszystkie 3 części ReVe Festival
 Uwielbiam Red Velvet, nie mają ani jednej złej piosenki, moja ultimate group, kocham, kocham, kocham i mam ochotę zepchnąć ze sceny ludzi odpowiedzialnych za wypadek Wendy, bo to było okropne i stało się 3 dni po wydaniu Psycho, które totalnie jest SOTY (nie mówię, że Zimzalabim nie jest, bo autentycznie chodzę i robię to zim-zim jak mają złożone ręce, keidy tylko mam okazję, ale Psycho outsold). Karygodne.

Ateez - całe Treasure EP.2 i EP.3
 Ateez rowaliło system w tym roku. Rookie of the year i koniec dyskusji.

BTS - Persona, Mikrokosmos, Dionysus, Boy With Luv
 Gdzie MOTS: Shadow ja się pytam?? Czekam na ten album z utęsknieniem, bo po tym co się wydarzyło z MOTS: Persona jestem mega podekscytowana.

Twice - całe Fancy You, Feel Special
Po dziś dzień się nie pozbierałam po Girls Like Us. Zdecydowanie jedna z najlepszych piosenek ever.

Mamamoo - Gogobebe, HIP
Gogobebe wyszło w moje urodziny i to był cudowny prezent ze strony Mamamoo i nie zapomnę im tej dobroci. Te dwie piosenki mnie doprowadziły do takiego stanu, że nadal się po nich nie pozbierałam. I Moonbyul? Jezu, moja Moonbyul.

NCT 127 - Highway To Heaven, Superhuman, Paper Planes, Outro: We are 127
To była tak udana płyta NCT 127. Nawet pokusiłabym się stwierdzenie, że ich najlepsza.

NCT DREAM - Boom, Best Friend
Boom jest oficjalnie częścią mojego mózgu i chyba nigdy nie pozbędę się: We got thetboom boom boom boom boom boom boom boom boom boom z mojej głowy.

Itzy - wszystko
 Itzy to jest to, czego kpop potrzebował i coś, co chyba zostało stworzone specjalnie dla mnie bo IT'Z Different i IT'Z Icy to epki idealnie w moim guście.

TXT - Crown, 9 and Three Quarters (Run Away), Can't We Just Leave The Monster Alive? 
Wiem, że powiedziałam, że Ateez to Rookies of the Year, ale TXT również mieli cudowne piosenki w tym roku, a te 3 to czysta perfekcja.

Oneus - Valkyrie, Twilight, LIT, Blue Sky
Oneus (którego nazwę zawsze czytam nie jako łanas, tylko onjus) ma tak dobre title tracki, że to jest nielegalne. Nie mam pojęcia, kto im pozwala za każdym razem wprawiać mnie w osłupienie, ale niech proszę nie przestaje.

Taeyeon - całe Purpose
O Mój Boże, ten album to jest CUDO. Od pierwszej piosenki, do ostatniej. Wciąż do niego wracam i chyba nie przestanę.

Stray Kids - Side Effects, Astronaut
Muzycznie był dość kontrowersyjny rok dla Stray Kids i bardzo wielu fanów nie spodobało się Side Effects ale moim zdaniem jest to jedna z ich najlepszych piosenek. Astronaut za to jest ich najlepszą piosenką w tym roku i ni tutaj nie zmieni mojego zdania.

Punch - Love Me
Na tę piosenkę trafiłam zupełnie przez przypadek przeglądając sobie YT i to była miłość od pierwszego wejrzenia. Ma niesamowity klimat i kojarzy mi się nieco ze stylem Taeyeon, która jest cudowna.

J-Hope  ft. Becky G - Chicken Noodle Soup 
W życiu bym nie pomyślała, że ten utwór mi się spodoba. Po raz pierwszy spotkałam się z piosenką łączącą język koreański z angielskim i hiszpańskim, która nie byłaby stylizowana na muzykę latynoską. I wers Becky G.: La gente que critica simplemente me dan pena, haha to piękno (szczególnie to sassy pena w mv).

Cherry Bullet - Really, Really
Kolejna piosenka, na którą trafiłam przypadkiem i od razu mi się spodobała. Jest bardzo lekka i refren jest taki bardzo słodki, ale nie przesadnie. Tak w sam raz. I instrumental też ma swój urok.

J.Y.Park - Fever
Co to było. Czekałam na jego comeback i absolutnie się nie zawiodłam, bo to było coś wspaniałego. To pianino, stylistyka niczym z musicalu, rapsy pasujące doskonale, ta piosenka łączy te elementy perfekcyjnie. Już nawet nie wspomnę, że od teraz JYP to D A D D Y.

IZ*ONE - Violeta
Miałam mega fazę na tę piosenkę. To ile ją słuchałam na pewno nie było zdrowe, ale co poradzę, jak jest taka wciągająca. Na pewno ma jeden z najlepszych intrumentali z tego roku, bo ma wszystko to, co lubię w intrumentalach w kpopie. I oczywiście wokale też są wspaniałe i nadają tej piosence super klimat.

Everglow - Bon Bon Chocolat, Moon 
To nananananana w Bon Bon Chocolat jest najlepszym początkiem jaki Everglow mogło nam dać. Chorełka i stylistyka, w której był utrzymany ten debiut też wypadły niesamowicie.

Hwasa - Twit
 Chyba nigdy się nie pozbieram po tej piosence XD

Woosung - Face
Totalnie się nie spodziewałam, że członek krockowego zespołu (The Rose) dropnie taką piosenkę, a jednak.

AB6IX - Breathe
W obsesję na punkcie tej piosenki wpadłam w grudniu, kiedy siedziałam w domu przeziębiona z katarem i stwierdzenie (które swoją drogą jest moją ulubioną częścią): I wanna breathe just set me free pasowało do mnie doskonale.

Blackpink - I Don't Know What to Do, Kick It
Tak, jak generalnie Blackpink nie lubię, tak te 2 utwory są cudowne i nie mogę przestać ich słuchać

HyunA - Flower Shower
Daję tę piosenkę na koniec, bo chociaż w obsesję na jej punkcie wpadłam dopiero przedwczoraj, wyszła w 2k19, więc pasuje jak ulał na zakończenie tej listy.

I na dzisiaj to by było na tyle. Planuję w najbliższej przyszłości wstawić reckę The ReVe Festival Red Velvet, ale zobaczę jak wyjdzie (bo ostatnimi czasy nie mam zaplanowanych postów aż tak do przodu jak wcześniej).

Ciao! ~ Lena

Dzisiejszym utworem posta jest... Fever J.Y.Park, bo ta piosenka saved 2019.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz