piątek, 23 sierpnia 2019

Animacje są lepsze niż filmy aktorskie [PSYCHO KĄCIK]


Hej, hej! Na dzisiaj przygotowałam temat związany z filmami czy bardziej z moją opinią, z którą myślę, że wiele osób się zgadza, bo kto nie lubi animacji? I w tym poście udowodnię Wam (a przynajmniej będę brzmieć jakby chciała udowodnić), że animacje są lepsze niż filmy aktorskie.

1. Ciekawią
Przede wszystkim animacje są bardziej intrygujące. Ludzie z reguły lubią rysunki, co pewnie dobrze wie każdy artysta jak mu zaglądają przez ramię, gapią się na rysunki i zadają głupie pytania. Ale jako jedna z takich osób, chciałabym powiedzieć, że robimy to z dobrą wolą, z zainteresowania i czasami z zazdrością, bo sami tak nie umiemy. Ale co to ma do filmów? A no skoro zwykły rysunek potrafi wywołać tyle emocji, to co dopiero taki w ruchu!

2. Są tajemnicze
Jest to trochę związane z poprzednim punktem, ale animacje mają w sobie tajemniczość, której brakuje filmom aktorskim. W filmach aktorskich często widać CGI albo kostiumy, albo inne wykorzystane materiały, a przynajmniej łatwo się domyślić jak to wygląda, bo pewnie prawie każdy kręcił kiedyś jakiś film ze znajomymi, do szkoły, samodzielnie i wie jak to wygląda. A animacja? Założę się, że większość osób (do których też się zaliczam) nie zdaje sobie sprawy jak działa animacja, jakie kroki są po kolei i jakim cudem to się rusza???


3. Są ładniejsze
Kolejna rzecz to wygląd. I jasne, jest to rzecz osobista, ale myślę, że obiektywnie rzecz ujmując, animacje są ładniejsze. Wystarczy użyć ładnej kreski bądź koloru i już wszystko wygląda ślicznie. W filmach tak nie ma, bo i światło się zmienia i też bądźmy szczerzy - postacie w animacjach zawsze wyglądają dobrze, a w filmach zależy od indywidualnej opinii na temat danego aktora. Nie podobają nam się aktorzy i już inaczej się ogląda. A w animacji wszystko jest śliczne i cieszy oko.

4. Nie są realistyczne
Oprócz tego animacje nie muszą odzwierciedlać rzeczywistości. Oczywiście filmy też nie muszą, ale są ubrania, fryzury, miejsca itp, które w animacji się sprawdzają, jednak są trudne do odtworzenia w filmie aktorskim, bo brakuje im tego czegoś. Według mnie fryzury są najlepszym przykładem, bo w animacjach czasami spotyka się równe odjechane, sterczące, dziwnie posplatane albo nie wiadomo co i w animacji to działa, bo to animacja, ale gdy aktorzy mają założyć kolorową perukę i rzeczy w tym stylu, to nagle to wygląda sztucznie i nierealistycznie.


5. Są uboższe
Ironicznie animacje są lepsze, ale uboższe w szczegóły. Teoretycznie im więcej szczegółów tym lepiej, a jednak często oglądając film czuję się rozproszona przez ilość wykorzystanych rekwizytów, bo co jeśli ten wazon jest super istotny? W animacjach jeśli coś jest ważne, to to pokazują, bo zazwyczaj postacie są wyraźnie zrobione, a tło tak wiecie jakieś ściany, parę przedmiotów dla klimaciku i gotowe. Dzięki temu skupiam się na postaciach, a nie wszystkim dookoła.

6. Są ponadczasowe
Ile razy mieliście tak, że włączaliście sobie film aktorski sprzed kilku lat i widzieliście jak bardzo posunęła się technologia i jak kiepsko wygląda? Bo ja tak mam często. Ale z animacją tak nie jest. Tradycyjna animacja to mój ulubiony rodzaj filmów i tutaj mogła zaważyć moja opinia, ale stare animacje przekazują wartości uniwersalne i wyglądają dobrze pomimo upływu lat. Wręcz mam wrażenie, że im animacja jest starsza, tym lepsza jest jakościowo.

7. Dojrzewamy do nich
A w szczególności do animacji dla dzieci. Jeszcze nie miałam tak, żeby jakiś film aktorski nabrał dla mnie głębszego znaczenia w miarę jak dojrzewałam, a w przypadku animacji zdarzało się (na przykład taki Wall-E). Co prawda zależy to bardziej od tego, co film chce osiągnąć, ale odnoszę wrażenie, że produkcje aktorskie pokazują wszystko bardziej dobitnie, a animacje subtelniej, dlatego wiele wyłapujemy dopiero, gdy jesteśmy starsi i mamy więcej doświadczenia, więc potrafimy dostrzec ukryte znaczenia.


Co do mojego ostatniego argumentu nie jestem pewna czy właściwie tak jest, dlatego powiem o tym poza listą. A mianowicie zrobienie animacji zajmuje dłużej niż nakręcenie filmu i wymaga więcej pracy, dlatego robi się ją staranniej i bardziej zwraca się na wszystko uwagę.


Ciao! ~ Lena

Dzisiejszym utworem posta jest. .. Youngblood 5 Seconds Of Summer.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz