niedziela, 4 lutego 2018

Charli XCX „Sucker" - I znowu mam fazę [POZOSTAŁE]


Hej, hej! To dopiero niespodzianka. Bo wiecie, nie planowałam mieć ponownie fazy na Charli XCX, którą miałam kilka lat temu (trwała z tydzień). Tym razem doszło do takiego etapu, że zamówiłam sobie tę płytę na Allegro.

Charli XCX to artystka popowa znana z takich utworów jak Break The Rules czy Fancy (w duecie z Iggy Azalea). Książkowemu światu może być znana z piosenki Boom Clap będącej częścią soundtracku z ekranizacji powieści Johna Greena - Gwiazd Naszych Wina. Jakiś czas temu wydała nowy album Pop2, ale dziś nie o nim. Dzisiaj o Sucker, czyli jej drugim albumie z 2015 roku. Według Wikipedii jest to krążek pop punkowy, który uzyskał wysokie oceny.

Boom Clap

Utworem otwierającym tę płytę jest tytułowy Sucker, który moim zdaniem jest dość przeciętny, choć podoba mi się jego przesłanie. Break The Rules to pierwszy utwór tej artystki, jaki miałam okazję usłyszeć. Idealnie odzwierciedla to myślenia wielu młodych ludzi i chęć zbuntowania się. Według mnie stanowi on "najmocniejszą" piosenkę pod względem brzmienia. Kolejna piosenka - London Queen sprawia, że później przez pół dnia chodzę i sobie nucę doing thinghs the amrican way-ay-ay, co nawet mi nie przeszkadza. Następny utwór, Breaking Up opowiada o rozstaniu, gdzie wyliczone zostają wszystkie wady byłego/byłej i podmiot mówi w nim dlaczego podjął taką decyzję. Po rozmyślaniach na temat rozstania przechodzimy do Gold Coins opowiadających o bogactwie. W tle można usłyszeć brzdęk monet i inne efekty, które bardzo dobrze się ze sobą zgrywają. Boom Clap jest piosenką o miłości oraz o tym jak to jest przeżywać pierwsze zauroczenie. Jej rytm ma oddawać bicie serca. Doing It to utwór wykonany przez Charli w duecie z Ritą Orą. Ich głosy świetnie się ze sobą zgrywają. Szczególnie podobał mi się początek, zanim pojawiają się instrumenty.
Body of My Own zaś to piosenka odnosząca się do masturbacji. Nie bardzo wiem jak się do niego odnieść, ale brzmi fajnie. Famous to jeden z najlepszych utworów na tej płycie. Uwielbiam refren i tekst sprawiający, że aż bym chciała pójść na imprezę. Kolejną piosenką na liście jest Hanging Around opowiadające o porzuceniu małomiasteczkowego życia i zanurzeniu się w klimacie dużego miasta. Następny utwór to So Over You, czyli przemyślenia podmiotu po rozstaniu się z ukochaną osobą, której już nie kocha. Zastanawia się czy ta druga osoba będzie żałować spędzonego razem czasu, co nadaje swego rodzaju głębi skocznemu rytmowi. Die Tonight jest wprost idealnym utworem na zakończenie. Ale nim nie jest niestety. Caught In The Middle opowiada o romansie i zdradzie, której dopuścili się bohaterowie utworu. Need Ur Love zamykające płytę przypomina mi stare filmy. Nie wiem czy to tylko moje uczucie, ale słuchając go czuję się jak w latach 90'. Jest to bardzo klimatyczne zakończenie.

Famous

Biorąc pod uwagę, że niektóre z tych utworów pamiętam jeszcze z czasów podstawówki, to ma do nich duży sentyment. Sucker sprawia, że czuję coś w stylu melancholii. Przypominają mi się czasy, kiedy sądziłam, iż w nastoletnim wieku będę prowadziła tak ekscytujące życie, że będzie odzwierciedlać te piosenki. A widzicie jak skończyłam. W każdym razie jest to album pełen skocznych utworów. Porusza nie tylko tematykę miłości różnego typu, ale też młodzieńczego buntu czy pragnienia sławy i dobrej zabawy. Jest bardzo dobry na poprawę nastroju po ciężkim dniu czy po prostu do wyluzowania się. Dla mnie osobiście jest ważny ponieważ w pewnych momentach odzwierciedla to kim chciałabym być i jakie życie chciałabym wieźć. Fascynuje mnie też fakt ile się wydarzyło, że rozumiem teraz więcej z tekstów niż wcześniej. Dlatego też teraz doceniam ten album bardziej niż kiedyś i myślę, że choć nie jest on czymś nowym, to warto sobie go posłuchać.


Jestem bardzo ciekawa ile tym razem potrwa ta moja faza :D Wiem, że album z 2014 można uznawać za stary, szczególnie, że Charli XCX wydała od tego czasu nowe, ale jak widzicie bardzo go lubię ;)

Ciao! ~ Lena

Dzisiejszym utworem posta jest... Need Ur Luv.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz