piątek, 11 sierpnia 2017

Stranger Things - sezon I [SIS]


Hej, hej! Dzisiaj wreszcie nie-recenzja jednego z moich ulubionych seriali, który znajduje się na podium. Jeśli ktoś śledzi moje blogowanie, to już kiedyś napisałam opinię o tym serialu. Jeżeli chcecie się z nią zapoznać, to zapraszam na mojego martwego bloga: Łapaczka Snów. 

Słowo wstępne
Jak już Wam mówiłam, mam w sobie coś takiego, ze ciągnie mnie do rzeczy, które mnie przerażają. Ze Stranger Things było podobnie. Wokół tego serialu krąży taka aura horroru. Jeszcze w zeszłym roku nie lubiłam horrorów, sama ich idea mnie przerażała (a potem obejrzałam kilka i stwierdziłam, ze nie są straszne, więc czego się tu bać). Jeśli pozwolicie skopiuję tutaj moje słowa z przed roku:

Otóż nie miałam o nim pojęcia aż do jakiejś połowy września, kiedy to założyłam konto na Tumblrze i przypadkiem znalazłam kolaż z Nancy Wheeler, którego niestety nie zapisałam (i nie wiedziałam wtedy kim ona jest). Chociaż moment, sprawdzę. Nie, nie ma. W każdym razie spojrzałam ten kolaż i pomyślałam sobie: Co to jest za serial? Sprawdziłam w internecie, że horror sci-fi, więc doszłam do wniosku, że nie dla mnie. Mijały dni, a ja jakoś nie mogłam zapomnieć o tym serialu, dlatego najpierw zaczęłam szukać informacji w internecie o granicy wiekowej, jednak nie mogłam nigdzie nic znaleźć, a następnie obejrzałam zwiastun, który sprawił, iż zaczęłam się wahać. W końcu w niedzielę 2-go października nie wytrzymałam z ciekawości i włączyłam pierwszy odcinek. Wciągnęłam się natychmiast, niestety szkoła nie pozwalała mi na kontynuowanie oglądania, więc czekałam do weekendu.

A później wciągnęłam się totalnie i oto proszę, gdzie teraz jestem. Tamtego konta na Tumblrze już nie ma, kolażu nie znalazłam po dziś dzień, ale za to zostałam fanką, a to się liczy.


Fabuła
6 listopada 1983 roku Will Byers tajemniczo znika. Poszukuje go jego matka - Joyce, kumple oraz policjant - Jim Hopper. Serial podzielony jest na cztery perspektywy:
1. Kumple (Mike, Dustin, Lukas) → Próbują znaleźć Willa na własną rękę i przy okazji spotykają dziewczynkę z ogoloną głowa, w szpitalnym ubraniu z tatuażem 011. Nazywają ja Eleven i wspólnie próbują dowiedzieć się gdzie jest Will.
2. Joyce → Matka Willa, która potrafi się z nim kontaktować poprzez lampki choinkowe i nikt jej nie wierzy. Mieszkańcy Hawkins uważają, że zwariowała.
3. Hopper → Próbują odnaleźć chłopaka przy użyciu swoich policyjnych możliwości.
4. Nancy i Jonathan → Na początku Nancy go nie lubi, jednak z czasem odkrywają, że ta współpraca przyda się obojgu łączą siły.
Sprawa okazuje się być jednak nie do końca normalna. Paranormalna. 

Bohaterowie
Tak jak w przypadku Riverdale - Stranger Things charakteryzuje się dużą liczba głównych bohaterów:
Eleven - Eleven jest prawdopodobnie najciekawsza postacią w serialu. Mało mówi, jeszcze mnie o niej wiadomo. Ma niezwykłe zdolności. Próbuje pomóc chłopakom znaleźć Willa. Jest przyjacielska, ale tez niebezpieczna.
Joyce Byers - matka Willa, która za wszelka cenę chce odzyskać syna. Jest zdeterminowana i nie zawaha się przed niczym. Nawet lubię Joyce. Doceniam to ile była w stanie poświęcić dla Willa i jej upartość. 
Jonathan Byers - Nie lubię Jonathana. Jego zachowanie wydawało mi się dziwne i oderwane kompletnie od rzeczywistości. Postać ta wydaje mi się być bezbarwna. Mam nadzieję, że w drugim sezonie będzie lepiej. 
Nancy Wheeler - Nancy to postać świetnie rozwinięta. Co więcej jej rozwinięcie następuje w trakcie trwania serialu. Poznajemy ją jako inteligentną dziewczynę, która spotyka się ze szkolnym badboyem. Z czasem okazuje się, że wcale nie jest stereotypem. Jest bardzo miła i dba o swoich bliskich. Potrafi wybaczać. 
Mike Wheeler - Mike jest (takie odnoszę wrażenie) najważniejszym ze swojej paczki, jednak w żaden sposób się nie wywyższa. Jest bardzo przyjacielski w stosunku do El. Dba o nią, chociaż nie musi i broni ją przed innymi. 
Dustin Henderson - Dustina chyba nie da się nie lubić. Jest zawsze miły, ale potrafi się sprzeciwić, go coś mu nie pasuje. Bardzo lubi Eleven. Jest także miły w stosunku do Nancy, która za nim nie przepada.
Lucas Sinclair -  Lucas jest najrozsądniejszym z chłopaków. Nie lubi ryzykować. Ma nastawienie negatywne w stosunku do Eleven. Uważa ją za niebezpieczną i boi się szukać Willa. W przeciwieństwie do Mike'a i Dustina nie wierzy, że chłopak może żyć. 
Jim Hopper - Jak już mogliście zauważyć - Hopper nie jest stereotypowym gliną. Zauważyłam tendencję do przedstawiania policjantów jako leniwych kolesi, którzy nic nie robią. Jednak Jim naprawdę stara się znaleźć Willa i robi wszystko co w jego mocy, żeby to się udało.



Zalety
Ten serial mam w sobie to coś. Nie wiem co to jest, ale po prostu oglądając go czuję, że to jest to. Być może jest to kwestia niezwykłej atmosfery. Duże znaczenie ma pewnie też wspaniałe połączenie gatunków. Oprócz tego akcja nie ustaje. I najważniejsza rzecz o której muszę wspomnieć nie ważne czy to spoiler czy nie - Upside Down. Cały pomysł, wykonanie, logiczność. Po prostu Upside Down jest cudowne w swojej prostocie i tym jak się prezentuje. I jeszcze na sam koniec soundtrack. Został stworzony przez dwóch kolesi z jednego zespołu, bo twórców nie było stać na zatrudnienie do niego więcej osób. Jest to jeden z najlepszych soundtracków, jakie słyszałam w życiu.

Wady
W sumie nie wiem co tutaj napisać. Serial ten definitywnie jednym z najlepszych jakie obejrzałam w 2k16.


Podsumowując
Stranger Things to wspaniała gatunkowa mieszanka wybuchowa, która zupełnie powaliła mnie na kolana. Jest to serial pełen akcji, świetnych postaci. Mam w sobie ten klimacik lat 80'. Jest tam mnóstwo easter eggów dla osób pasjonujących się tamtymi czasami. Oprócz tego posiada soundtrack, który wymiata. Czego chcieć więcej?


Rany, już nie mogę się doczekać drugiego sezonu. Premiera miała być w Halloween, jednak jest 27 października, czyli nawet lepiej, bo to piątek. Tak swoją drogę od 12 - 15 sierpnia będę w dziczy bez internetu, także przez te kilka dni będę nieaktywna ^-^

Ciao! ~ Lena

Utwór na dziś to... Kids z soundtracku


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz