wtorek, 8 sierpnia 2017

LBA Book Tag [POZOSTAŁE]



Hej, hej! Dzisiaj LBA, do którego nominowała mnie Lexi D.  Dziękuję i z chęcią odpowiem na pytania, bo jak wiadomo, bardzo lubię odpowiadać na różne pytania :D


1. Ile masz półek na książki?
Pytania tego typu zawsze mnie śmieszą, ponieważ ja nie mam półek przeznaczonych na książki, tylko na jakieś małe dekoracje. Jednak ja jako książkoholik potrzebowałam miejsca na książeczki, więc zmieniłam nieco ich przeznaczenie. Aktualnie mam 6 półeczek + stawiam książki na szafie i parapecie + mam karton, w którym znajduje się spora część moich książek.


2. Najciekawsze imię, które pojawiło się w książce?
W książkach J.R.R. Tolkiena pojawia się mnóstwo ciekawych imion, chociaż moim ulubionym jest chyba Faelivrin (chociaż nie mam pojęcia jak je odczytać). 




3. Najczęstszy kolor grzbietów na Twojej półce to...?
 Specjalnie je przeliczyłam i wychodzi na to, że... niebieski! W sumie nie dziwi mnie to, bo w końcu niebieski jest bardzo popularnym kolorem, jeśli chodzi o książkowe grzbiety.


4. Skąd pochodzą autorzy Twoim zdaniem dobrych książek (kraj niebędący Polską, Stanami Zjednoczonymi i Wielką Brytanią)? 
Wychodzi na to, że z Niemiec. Mówię tutaj o Marcusie Zusaku (Złodziejka Książek), Mechthild Gläser (Strażniczka książek) i Carinie Bartsch (Lato koloru wiśni, Zima koloru turkusu).


5. Czy masz ułożoną playlistę do czytania? Jak tak, to co na niej masz?
 Niestety należę do osób, które nie potrafią jednocześnie czytać i słuchać muzyki. Zupełnie inaczej jest, gdy odrabiam lekcje. Wtedy zazwyczaj wybieram jakieś soundtracki.


6. Która książka Twoim zdaniem jest przesadnie reklamowana jako wybitna mimo, iż Twoim zdaniem jest kiepska?
 Mój wybór padł na Baśniobór Brandona Mull, który jest przedstawiany jako książka wciągająca i niesamowita. Niestety ja z ledwością przez nią przebrnęłam, bo była okropnie nudna.


7. Którego popularnego autora nie lubisz?
Nie przepadam za stylem pisania Cassandry Clare, ale autorem, którego nie lubię jako osobę jest chyba J.K. Rowling (jest bardzo... polityczna, powiedziałabym)


8. W którym roku do tej pory przeczytałaś najwięcej książek?
W 2015r. przeczytałam podajże 65 książek, a w 2016 bodajże 67. O 2017 wolę nic nie mówić :D


9. W jakich wyzwaniach książkowych bierzesz udział?
W tym roku postanowiłam sobie trochę odpuścić. Jedyne wyzwanie książkowe jakie sobie postawiłam, to czytać książkę miesięcznie.


10. Czy jest książka, którą masz zamiar przeczytać jeszcze raz? Jak tak, to jaką?
 Jestem przekonana, że kiedyś wrócę do Fangirl Rainbow Rowell. W końcu od tej pozycji rozpoczęła się moja przygoda z fandomami.


11. W jakiej książce najbardziej podobał Ci się odczuwany klimat miejsca, w którym działa się akcja?
 Jestem tutaj rozbita pomiędzy uniwersum Tolkiena, a światem Harry'ego Pottera. Śródziemie jest bardziej czaderskie, ale chyba łatwiej odnalazłabym się w świecie magii J.K.Rowling.


Ja nominuję:


Pytania ode mnie:
1. Jaka książka kojarzy Ci się z dzieciństwem?
2. Jaką książkę przeczytałaś dzięki znajomym?
3. Czy oglądasz jakieś seriale na podstawie książek?
4. Czytasz biografie?
5. Ile średnio czytasz książek rocznie?
6. Czy reagujesz, gdy w książce są błędy?
7. Pamiętasz pierwszą książkę, którą sama kupiłaś?
8. Masz jakieś "książkowe" pseudonimy?
9. Miałaś kiedyś okazję zagrać w grę na podstawie książki?
10. Kto był Twoim pierwszym ulubionym bohaterem/Twoją pierwszą ulubioną bohaterką?
11. Ile miałaś lat, kiedy zostałaś książkoholiczką?



Oczywiście jak zawsze zachęcam do zrobienia tego tagu, nawet jeżeli kogoś bezpośrednio nie nominowałam ^-^ Na dzisiaj to tyle, a następny post już w piątek.

Ciao! ~ Lena

Dzisiejszym utworem posta jest... The Take Over The Break's Over Fall Out Boy.


2 komentarze:

  1. Dzięki za nominację. Post pojawi się do końca wakacji (mam nadzieję)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co ;) Ze spokojem, nie musisz się spieszyć ^^

      Usuń