wtorek, 3 stycznia 2017

Moich teorii podsumowanie (SPOILERY) [SHERLOCK BBC]

Dzińdoberek! Na początek witam Was Sherlockianie (jeśli nie jesteś fanem Sherlocka BBC to uciekaj stąd czym prędzej, bo spoilery). Wiem, mówiłam, że będzie cisza antyspoilerowa. Nie mogę się jednak powstrzymać i postanowiłam, że dla własnego spokoju (bo od teorii mnie aż nosi) stworzę post z analizą teorii i tego jak się miały do pojedynczych odcinków, a na koniec do całości. Będę go sobie co jakiś czas aktualizować i jeśli jesteście zainteresowani to zaglądajcie (na pasku bocznym będzie info, jeśli pojawi się tutaj coś nowego) ;)

(Johnny Depp - Mofftiss
Benedict Cumberbatch - Sherlock
Miś - fandom)

PIERWSZA POŁOWA THE SIX THATCHERS:

DRUGA POŁOWA ODCINKA:

I właściwie tak czuł się fandom (gif 2) także przez resztę sezonu :D

Teorie, które się sprawdziły:

1. Pierwsza scena sezonu 4
Lady Smallwood odnosi się do sprowadzenia Sherlocka z wygnania (Jego ostatnia przysięga) ze względu na domniemany powrót Moriarty'ego. W Upiornej pannie młodej Sherlock stwierdził, że wie co robić. Myślę, że jest to jedna z pierwszych scen w czwartym sezonie. Obstawiam, że Mycroft zabierze Sherlocka na zebranie rady (Jego ostatnia przysięga) i jest to fragment jej przebiegu.

2. Margaret Thatcher (tutaj: Teorie)
Co, to było dość logiczne (aż tak, ze często to pomijano), aczkolwiek i tak zasługuje moim zdaniem, żeby się tu znaleźć, bo jakby nie patrzeć była to przez długi czas tylko teoria (a do pierwsza, którą wymyśliłam ^^)

3. R. w A.G.R.A. + Rosamund
Sprawdzenie się tej teorii sprawiło mi dużo radości, ponieważ Caro, gdy jej o niej powiedziałam, śmiała się, że zbytnio szlaję. W końcu chyba nawet nie wrzuciłam jej na bloga, a jednak się sprawdziła. Chodziło o to, że to R. w A.G.R.A. było imieniem Rosamund, które Watsonowie dali swojej córce.

4. Przeszłość Mary (tutaj: Trailer i teaser)
Wspominałam nie raz, trailer #1 wskazuje na to, ze poznamy więcej informacji na temat Mary Watson i rzeczywiście tak się stało.

5. Śmierć Mary
O tym pisałam często i to nawet w sekcji komentarzowej. W sumie każdy przewidywał jej śmierć, no ale i tak liczy się jako odhaczona teoria.

6. Sherlock u terapeutki
Od razu, gdy zobaczyłam Ellę to pomyślałam sobie, że tym razem to Sherlock jest w potrzebie.

7. Omma to Ammo
Wiem, że to zostało wyjaśnione w odcinku, ale jakoś podczas słuchania (po angielsku bez napisów) nie załapałam o co chodzi i sama do tego doszłam.

8. Ostatnia scena THE SIX THATCHERS
Na to wpadłam w trakcie oglądania, kiedy Sherlock puścił płytkę z nagraniem. Napis Miss me? naprowadził mnie na to, że na koniec będzie coś jeszcze. I nie, nie wpadłam wcześniej na info, ze będzie scena dodatkowa, chociaż potem się dowiedziałam, iż informacja ta krążyła po internecie.

9. Sherlock w szpitalu (znowu)

Po pierwszym odcinku wiele spekulacji poszło do kosza, a jeszcze więcej stoi pod znakiem zapytania. Jak wiecie obstawiałam, że osobą w tymże łóżku będzie Mary Watson, ale w związku z tym, że ona nie żyje to pomyślałam, że może będzie to właśnie Sherlock. Jak wiadomo tytuł odcinka Kłamliwy detektyw (czy jakoś tak) jest powiązany z opowiadaniem Conana Doyle'a pt. Umierający detektyw (opowiadanie streściłam: tu), chociaż z niewiadomego powodu nie wspomniałam tam o łóżku. Bo Holmes leżał w łóżku. Ta dam. Moja nowa teoria mówi, że mamy tutaj Sherlocka, który sobie leży w łóżku szpitalnym (nie wiem po jakiego licha, ale dobra) i odwiedza go John. Żeby dodać dramaturgii, John wcześniej miał sprzeczkę z Sherlockiem, podczas której Holmes dostał w twarz.

10. Trzeci brat to siostra
Czy raczej samo stwierdzenie, że Sherrinford to nie trzeci brat, tylko SIOSTRA. Tak, to była jedna z najbardziej niesamowitych scen w tym odcinku.

11. Powrót Irene Adler
Kurczę, to napisałam (tu albo na Tumblrze) i co prawda traktowałam to z dystansem, jednak w głębi trochę miałam nadzieje na powrót Irenki. I wróciła.

12. Rude panie
A dokładniej Pani u Sherlocka i E. Od razu wiedziałam, że to ta sama osoba. Nie wpadałam za to na terapeutkę, ale nie można mieć wszystkiego ;)

13. Pułapka (teoria stworzona w jakieś 10 sekund :D)
 - Sherlock, John i Mycroft znajdują się w jakiejś chorej pułapce
 - Jeden z nich musi zginąć, aby pozostali mogli wyjść
 - Sherlock nie potrafi podjąć decyzji
Mówiąc szczerze nie przewidywałam, ze aż tak bardzo będę miała rację i że połowa odcinka będzie o pułapce. Gdy zobaczyłam co się dzieje na ekranie to pomyślałam sobie: Okay, fajnie było mieć rację, ale jednak tego nie chcę.

14. Euros głównym złoczyńcą
Jestem też prawie przekonana, że Culverton Smith był tylko zmyłką, która miała odciągnąć naszą uwagę od prawdziwego złoczyńcy, jakim jest właśnie siostra Holmes. W końcu ktoś z twórców serialu wspominał, że w drugim odcinku pojawi się nowy antagonista i że będzie najmroczniejszy ze wszystkich dodatkowych. Co jeśli nie mówili o Smithie, tylko o Euros?

15. Euros i topielce
Ja co prawda przewidywałam, że utopiła Sherrinforda, ale to mało ważne, że Viktor był tylko przyjacielem (lub aż!). Topielce to topielce

16. Mycroft klientem
Na jednym ze zdjęć z planu (nie mam go zapisanego, musicie uwierzyć mi na słowo) jest Mycroft na Baker Street bez swojej parasolki. Parasolka symbolizuje jego tarczę, ochronę. W takim razie dlaczego jej nie ma? Jest teoria, ze tym razem to on będzie klientem. 

17. Badass Hudson
Z trailera wynika, ze będzie bardziej badass niż dotychczas [...]
A nie mówiłam? Mówiłam.

POST W TRAKCIE AKTUALIZACJI!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz